Bondefanger

16okt10

Nogle gange føler jeg mig som en bondefanger, fordi jeg tager mig godt betalt for noget, jeg nyder så meget – noget jeg ville gøre gratis, hvis det ikke var en mulighed at have det som mit job. Det er som om det er lidt snyd. Hver gang er jeg nødt til at minde mig selv om at det ikke har noget med snyd at gøre at nyde sit arbejde – at det er dem der mener at man kun bør tage sig betalt for noget, hvis det ikke er sjovt, der har fået noget galt i halsen. Jeg ville ønske at den ikke var så indgroet, den der “hvis du nyder det så meget, hvorfor gør du det så ikke gratis?”-tankegang. Verden ville være et sundere sted hvis man meget oftere spurgte “hvis du nyder det så meget, hvorfor gør du det så ikke til din karriere?” Gad vide om der vitterligt findes mennesker der undgår at arbejde med noget, specifikt fordi de *godt* kan lide det? Eller er der en grænse for det nonsens, vi går og siger til hinanden?



12 Responses to “Bondefanger”

  1. 1 Logicalcube

    Kunne ikke være meget mere enig, bortset fra jeg aldrig har set mig selv som en bondefanger fordi jeg får penge får at lave noget jeg nyder. Jeg tænder totalt på salg, så i hvilken retning min uddannelse skulle rettes.

    Om der er mennesker der undgår at arbejde med noget de godt kan lide, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men det giver da lige netop mening at hvis man kan lide noget hvorfor så ikke gøre det til ens levebrød hvis det kan lade sig gøre.

    I de fleste tilfælde er jeg da også overbevist at det vil give langt flere tilfredse kunder at arbejde med noget man kan lide, om man handler med seksuelle ydelser eller sælger biler så kan forbrugerne snildt gennemskue om personen arbejder for bare at arbejde eller de arbejder fordi de nyder det.

    Hvis man kan lide noget og kan få penge for det…. så klø på forhelvede ;)

  2. @Logicalcube

    “Kunne ikke være meget mere enig, bortset fra jeg aldrig har set mig selv som en bondefanger fordi jeg får penge får at lave noget jeg nyder.”

    Jeg håber også at jeg vokser fra det en dag. :)

  3. 3 Hosbo

    Jeg har lige læst en biografi om Stine Bosse, direktøren i Tryg/Vesta. Hun nyder virkelig at være med der hvor hun har magt og indflydelse. Alligevel modtager hun med glæde de 10 mio. eller mere hun får i årsløn.

    Men ellers kan du jo sende nogle af dine penge til Læger Uden Grænser, eller lave noget frivilligt arbejde, som havde din interesse

  4. 4 Otto

    Det er vel ikke så meget anderledes end f.eks en musiker der nyder sin musik.
    Jeg tror den største forskel er at de fleste menesker tvivler på at du rent faktisk nyder det.

    Foresten, nu heder det jo spørg en luder så jeg spørger lige; du skriver at du ville gøre det gratis hvis du ikke kunne tage penge for det, vil det sige at hvis opposionen kom igemmen med deres åndsvage forslag om at forbyde købesex, at du så ville gøre det gratis? Se det lyder interasandt, måske det forslag ikk er så dumt enda :P hehe

    @ Hosbo:

    Kunne være lidt skægt at se om diverse organisationer overhovdet ville tage imod penge fra en luder.

    Det er dejligt at se lidt skriveri igen :)

  5. 5 Peter

    Jeg er også i den heldige situation, at jeg får penge for at lave noget jeg nyder. Jeg har dog aldrig set mig selv som en bondefanger af den grund.

    Jeg kan ikke undgå at få en mistanke, om at du måske ikke altid er 100% ærlig overfor dine kunder – og at det er medvirkedende til at du føler dig lidt som en bondefanger.

  6. @Otto

    At noget er ulovligt betyder ikke at man ikke kan tage penge for det længere – det betyder som regel snarere at man kan tage flere penge for det.

    @Peter

    Det er især diverse fremmede menneskers mistanke om diverse ting om mig, der afholder mig fra at skrive på denne blog særligt tit. Det var det, man i skolen kaldte mobning. Når man bliver voksen kaldes det måske snarere at være forudindtaget, men de to ting minder mistænkeligt meget om hinanden.

  7. 7 Peter

    @Dina

    Sødt forsøg på at skyde på mig og trygle de øvrige læsere om sympati. Hvis du rent faktisk mener at min uskyldige kommentar kan sidestilles med mobning, bør du måske overveje hvorvidt bloggen har en fremtid.

    Vil du helt afvise, at der kan være forretningsfordele i ikke at være helt ærlig?
    Det kan være alt fra at fake en orgasme til at fortælle en kunde hvor meget du nød det eller hvor lækker og god i sengen han er.

  8. Hej
    Jeg tror, jeg har et problem, der minder om dit, bare sådan spejlvendt.

    Jeg har meget mere lyst til sex end jeg udfolder privat – undtagen når jeg har en sadistisk mand, der “tvinger” mig til det, jeg gerne vil men har svært ved at give mig selv lov til. Jeg har virkeligt måtte se meget på mine indre mønstre, hvor meget det der “pæn pige” præger mig, især nu hvor jeg ikke har fast træffetid som massøse og derigennem ikke får så meget sex, som jeg har været vant til.

    Jeg har måttet erkende, at det at der er penge mellem mig og kunden gør, at vi begge føler, vi køber os fri af moralsk kvababbelse. Han kan frit spørge til, om jeg kan / vil yde det, han ønsker, og jeg kan mærke ind i mig selv, om det vil være ok for mig at gøre, og kan jeg, siger jeg ja. Kan jeg ikke – eller kun lige så godt som andre, siger jeg nej. Det er faktisk lidt af en ligtorn, at jeg gerne hver eneste gang ville give kunderne en oplevelse, der er skelsættende for dem, for jeg kan blive så frustreret, hvis de ikke er parate til at modtage alt det, jeg gerne vil give.

    Så jeg har faktisk fundet ud af, at jeg snart bliver nødt til at være mere aktiv som massøse igen. Dels trænger jeg til noget sex, hvor kunderne kun kan være tilfredse med, at jeg virkelig tænder. Og dels trænger jeg til at få flere jeg kan arbejde med – gerne over længere forløb – så jeg ikke har dette voldsomme behov for at tvangsfodre ham med fantastiske grænseoverskridende oplevelser, ekstatiske tilstande og helst gøre ham multi orgastisk allerede første gang, han er i hænderne på mig.

    Så jo, vi kan have forskellige grunde til at gå ind i branchen og gøre det, vi før. Nogle gør det kun for pengene, nogle som mig føler mig frigjort af at der sker en pengeudveksling, og andre som dig kan næsten føle, at det er forkert for dig at tage penge for det. Jeg tror, vi hver især må arbejde med de indre fordomme, vi dømmer os selv ud fra, for kun ved at ændre os indefra kan vi være ligeglade, når vi bliver mødt med kritik / mobning fra omgivelsernes side.

    Jeg har tænkt mig at abonnere på din blog, så skulle du have lyst til at vende emnet: hvorfor vi gør det og hvad vi får ud af at gøre det, så deltager jeg uendelig gerne i det. Især da der er så få steder, hvor det er lovligt at skrive om ens erfaringer som massøse, og for mit vedkommende især, hvordan det er en mulighed for at gøre noget af det, jeg ellers føler, jeg ikke “må” som pæn pige / kvinde.

    Kærlig hilsen

    Analekspert Susan

  9. 9 Gunnar

    Peter skriver: “Vil du helt afvise, at der kan være forretningsfordele i ikke at være helt ærlig?
    Det kan være alt fra at fake en orgasme til at fortælle en kunde hvor meget du nød det eller hvor lækker og god i sengen han er.”

    Det er vel heller ikke så uvanlig at man i et parforhold er uærlige med hverandre omkring sex. Mannen får tilfredstilt sin sexlyst, kvinnen sier han var fantastisk i sengen og at hun fikk en herlig orgasme.
    Men i virkeligheten var det hele ‘fake’ , he he ..

    Dinaluder: Jeg håper virkelig at du fortsetter med skrivingen! :-)

  10. @Analekspert Susan

    Tak for din kommentar. Jeg må dog indrømme, at jeg skal kæmpe for at finde frem til, hvordan du har tolket det jeg skrev som et problem, og hvordan det relaterer til det du skriver… Jeg føler ikke at det er forkert for mig at tage penge for sex, jeg har bare lært en vis automat-tænkning, der siger at man er en krejler hvis man nyder sit job, som så dukker op en gang imellem og så bliver erstattet med det, der er min egentlige måde at se tingene på. Det er noget der kommer udefra og ikke som sådan en del af mig. Jeg tror at den automattænkning kan være et problem for nogle, hvis de ikke er bevidste om den, fordi den så kan styre deres handlinger – og du ser måske “pæn pige”-tænkningen som et problem for dig? Også selv om du egentlig har fundet en løsning på den?

    Jeg har i øvrigt aldrig rigtig forstået pæn pige-mentaliteten. Betyder det at du synes der er noget moralsk galt med dig, hvis du godt kan lide masser af sex? Hvorfor? Er der folk der har sagt det til dig?

    Jeg er glad for at give mine kunder skelsættende oplevelser, men jeg føler mig ikke frustreret, hvis han ikke får det – jeg har jo gjort hvad jeg kunne, og det i sig selv er en stor tilfredsstillelse for mig (så længe jeg ikke fejler i mine forsøg alt for tit (: ). Måske er det også fordi jeg ganske enkelt synes det er nok, hvis han er helt almindeligt tilfreds med at få ‘taget trykket’. Vi kan jo ikke allesammen gå rundt og være ekstatiske hele tiden. :)

  11. @Gunnar

    Jeg synes at hverdagens små uærligheder er undervurderede. :) I hvert fald når de bliver udført som små tjenester fra hjertet. Hvis de bliver udført af sur pligt, er der selvfølgelig noget galt. Og jeg tror egentlig også det er det, den anden mærker – om man gør det fordi man vil være sød ved en man godt kan lide, eller fordi man føler at man skal.

    Som du måske ved, er jeg forfatter ved siden af luderjobbet. Jeg blev for nylig interviewet om krydsfelterne mellem disse to ting – hvordan jeg følte at de var ens og forskellige. Desværre blev interviewet ikke til noget – men der kom nogle ting ud af min mund undervejs, som jeg syntes var vældigt interessante. :) En af dem var dette:

    En måde hvorpå min rolle som forfatter og min rolle som luder minder meget om hinanden er, at begge dele er en slags fiktion – men en fiktion, der skal indeholde noget virkelighed i sig for virkelig at ramme. Jeg viser min læser/kunde et bestemt, nøje tilpasset udsnit af den person jeg er, jeg spiller en rolle baseret på nogle karaktertræk, jeg rent faktisk har. Hverken min læser eller min kunde kan med 100% sikkerhed vide, om jeg faker eller ej. Hvis jeg er rigtigt dygtig til mit arbejde, ved jeg det heller ikke selv! Og hvis jeg er rigtigt dygtig til mit arbejde, er det heller ikke vigtigt for nogen af os. :)

  12. 12 Christian Aaen

    “hvis du nyder det så meget, hvorfor gør du det så ikke til din karriere?”

    Bedste kandidat til forslag om nyt ordsprog/vending i det danske sprog jeg har set længe.

    Personligt er jeg holdt op med at arbejde for et par år siden da jeg ikke længere så noget formål i det. Jeg var god til det, jeg solgte min virksomhed, og jeg havde ikke et indre behov for at skabe endnu en. Nu bruger jeg min tid og mine penge på at have det rart med familie og venner, se verden og så videre. Jeg har ikke afskrevet arbejdslivet, og vender måske tilbage en dag, men omvendt har det også altid været en plan for mig, at nyde livet med de mennesker, som betyder mest for mig.

    At udskyde alting til man er blevet pensioneret, hvis muligheden byder sig før er i mine øjne en skam.


Skriv et svar

